Filterprogrammet Net Nanny

Fråga: Jag har installerat Net Nanny på min dotters dator. Det gjorde jag för att kunna begränsa tiden man kan vara uppkopplad på Internet. Efter installation kunde man gå direkt till Internet Explorer loggan och där direkt kunna surfa. Hur skall jag fixa så man måste logga in på Net Nanny för att komma ut på internet?

Svar: Ibland får jag frågor om hur man ska göra med programvaran Net Nanny. Den här webbplatsen har alltså inget att göra med den programvaran. Tvärtom, skulle man kunna säga. Jag rekommenderar INTE att man installerar programvaror på sina barns datorer. Varken för att styra tiden eller för att övervaka deras aktiviteter. Vad rekommenderar jag istället? Se t ex Råd till vuxna eller läs några av posterna i denna frågelåda.

Kommentera

